
Międzynarodowe myślenie o odległości
18 lipca 2008, 08:46Choć nieświadomie, niemal stale oceniamy odległości. Robimy to, wybierając drogę, a nawet sięgając po coś. Okazuje się zaś, że style myślenia (niezależny i współzależny) wpływają na nasze postrzeganie przestrzeni.

Karta i gotówka kierują uwagę na inne cechy towaru
16 listopada 2011, 09:01Dotąd psycholodzy wiedzieli, że klienci płacący za towar kartą kredytową są skłonni zapłacić za niego więcej. Teraz ustalili, że osoby korzystające z gotówki i karty zwracają uwagę na inne aspekty produktu (Journal of Consumer Research).
FTC szykuje raport o kradzieżach tożsamości
4 lutego 2007, 12:32Kradzieże tożsamości i związane z nimi straty stają się coraz poważniejszym problemem. W przyszłym tygodniu podczas RSA Conference urzędnicy amerykańskiej Federalej Komisji Handlu (FTC) przedstawią zebrane na ten temat informacje.

Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).

Komu aprobata online'owych przyjaciół nie wychodzi na dobre?
15 stycznia 2013, 11:09Znaczniki "lubię to" lub pozytywne komentarze od najbliższych przyjaciół rozdymają samoocenę i zmniejszają samokontrolę zarówno online, jak i w świecie rzeczywistym. Wg duetu amerykańskich psychologów i ekonomistów, u osób, które koncentrują się bliskich znajomych, doświadczenia z serwisów społecznościowych przekładają się na wzrost wskaźnika masy ciała i większe długi na kartach kredytowych.

Prezent jak marzenie?
19 grudnia 2007, 09:47Wszyscy wiemy, że wybór prezentu bywa prawdziwym wyzwaniem. Nasze własne preferencje mogą tylko pogarszać sprawę. Im bardziej coś lubimy i podoba nam się to jako podarek, tym gorzej postąpimy, kupując to – uważa Andrew Gershoff z University of Michigan.

Samokontrola jako zabawa
21 września 2010, 11:29Samokontrolę można poprawić, traktując ją jak zabawę, a nie męczące zobowiązanie – dowodzą psycholodzy (Journal of Consumer Research).

Jednych powstrzymuje, innych prowokuje
8 lipca 2016, 13:43Choć wcześniejsze badania sugerowały, że czerwień prowadzi do bardziej podporządkowanego i związanego z unikaniem ryzyka zachowania (co uzasadniałoby np. wygląd znaków stopu), okazuje się, że na pewne typy osobowości kolor ten działa jak przysłowiowa płachta na byka.

Ręcznikowi naśladowcy
26 sierpnia 2008, 11:18Ludzie częściej używają ponownie tych samych ręczników, jeśli sądzą, że inni goście hotelu tak właśnie postępują (Journal of Consumer Research).

Ciężar ściąga myśli ku ważkim sprawom
21 listopada 2011, 10:21Kiedy ludzie niosą coś ciężkiego, np. wypełnione po brzegi torby z zakupami, ich myśli zwracają się ku poważniejszym kwestiom (Journal of Consumer Research).
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 …